18 Şubat 2012 Cumartesi

Evlilik üzerine...

Dün akşam "Aşka olan meyilim senin yüzünden" isimli oyunu seyrettim. Evliliklerin nasıl başlayıp nasıl şekil değiştirdiğini gösteren bir komedi...

Peki böyle olmak zorunda mı evlilikler?

Belki de şimdiki yapıldığı gibi yapılmaya devam ettiği sürece erozyona uğrayarak tükenmeye mahkum.

Ben şimdilere baktığımda 2 tip evlilik yapıldığını gözlemliyorum;

1) çok aşığım deyip gözü hiçbir şey görmeden yapılanlar
2) kızın ve/veya erkeğin elindeki checkliste bakarak yapılanlar

Çok aşığım diyenler o ilişkinin evlilik gerçekliğine taşındığında önünü arkasını sağını solunu düşünmediklerini / görmediklerini fark ediyorlar. Yani aşk gündelik mecburiyetlerle sarmalandığında aslında konuşacak birşeyleri olmadığı, ortak paydalarının aslında ne kadar az olduğu gün gibi çıkıyor ortaya.

Checklist ile yapılanlardaysa; checklistteki kalemler ne yazık ki son derece yüzeysel; o kişilerin aslında birbiriyle uyumuna hiç ayna tutmayan maddeler oluyor. İnsanlar bunun mantıklı / doğru bir evlilik olacağını düşünerek yine yanılıyor...

Peki bunun doğrusu nedir diye düşünürsem; ben de hiç evlenmemiş biri olarak belki de çok bilmiyorum. Ama bana öyle geliyor ki; her ilişkide olduğu gibi; bence sağlıklı bir birlikteliğin ana maddesi değerler olmalı.

O meşhur checklistler değerlerden oluşmalı... İnsanlık, sevgi, aile değerlerin ne kadar örtüşüyor? Evlilikteki beklentin nedir? Özgürlük, güven ve dürüstlük kavramları senin için ne ifade ediyor? Doğabilecek çocuklarınıza nasıl değerler aşılanacak bu evlilikte?

En başta bunların örtüşmesi gerekiyor bence... Ve tabii ki o meşhur elektriğin de var olması gerekiyor, olmazsa olmuyor.

Bence böyle bir paket evlilik. Ortak değerler ve paydalar zemininde kurulduğunda ancak uzun ömürlü olabilir.

Bu konu derin... Üzerine daha çook yazı yazarım mutlak. Evet; ben henüz evli değilim; olunca ve olursa da uzun ömürlü, uyum içinde, keyifli ve huzurlu bir birliktelik olmasını diliyorum.

İki tonton yaşlı insanken de elele, sohbet eden, kahkahalar atan iki insan... Olamaz mı - olabilir... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder