21 Şubat 2012 Salı

Oynamayan gelin "yerim dar" dermiş

"Oynamayan gelin yerim dar dermiş"... :) Bu sözü geçenlerde Kerem Twitter'da yazmış. İlk kez ondan duydum. Ben de ona karşılık olarak "yani neymiş; istemeyen insanın bahanesi bitmezmiş" dedim...

Evet.. İstemeyen insanın bahanesi bitmez... Peki ama insanlar gerçekten ne istediklerini biliyorlar mı acaba?!

Çok zaman önce de şu sözü okuyup beğendiğimi hatırlıyorum : "if it's important, you'll find a way - if it's not, you'll find an excuse."

Aynen :)

Bunu hepimiz yapıyoruz muhtemelen... Bizim için gerçekten neyin önemli olduğunun ayrımını yapmadan yaşayıp gidiyoruz... Karşımıza çıkan fırsatları, olayları ve insanları bu konudaki farkındalığımızın düşüklüğünden dolayı değerlendiremiyoruz... Bahaneler bulmak daha kolay geliyor...

Bazen de ne istediğini bilse de ya da bildiğini sansa da bir insan; "ertelemeler" yazısında dediğim gibi kabuğunda kalmak daha kolay geliyor. Hazır değilim, ya yine olmazsa, ya yine üzülürsem, belki de ya yine beceremezsem gibi korkularımız nedeniyle erteliyoruz aksiyon almayı. Hep de bir bahane buluyoruz bu korkuları saklamak için...

"Peki bu konu benim için neden önemli?" ve "Bunu gerçekleştiriyor olmak neden değerli?"- Sorularının cevabını kendi kendimize verdiğimizde konunun bizim için anlamı ve önemi konusundaki farkındalığımızı sağlayabiliriz - yeniden bir seçim sunduğunda hayat bize...

Bu farkındalık bana koçluk yaklaşımının en büyük katkısıdır.. Hayatı önceliklendirebilmek, korkulardan sıyrılmak - ve derindeki korkuların farkına varabilmek adına...

Herkese apaydın günler diliyorum... :)

1 yorum:

  1. Arkadaşım Mustafa'dan düzeltme geldi; cümlenin doğrusu "oynayamayan gelin "yerim dar" dermiş" olacakmış. :)

    Katkılarınızdan dolayı teşekkür ederim! :)

    YanıtlaSil